poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Degustacja RAGE Whisky w WhiskyBar 88 w Poznaniu

Właśnie wróciłem w doskonałym nastroju do domu, siadam i opisuję na szybko kameralną i bardzo sympatyczną degustację RAGE Whisky od Stilnovisti. Do spróbowania oprócz RAGE Peatside, którego już opisywałem na blogu były również dwa nowsze wypusty:
9 Y.O. GIRVAN- single grain w słusznej mocy 65,1 ABV
8 Y.O. ISLAY Single Malt w mocy 60,5 ABV ;-)
Warto wspomnieć, że whisky te są butelkowane bez filtracji i kolorowania karmelem.












GIRVAN to single grain leżakowany w beczkach po burbonie. W zapachu delikatny, waniliowo-jabłkowy, z lekkimi nutami ciasta biszkoptowego i czerwonymi owocami w tle. Na języku lekko ostra, dalej karmelowa, z alkoholem iskrzącym na języku. Pozycja o tyle ciekawa, że whisky w postaci single grain jest butelkowana stosunkowo rzadko. Dla mnie jest to whisky idealna jako baza do ciekawych i lekkich koktajli.

ISLAY jest z kolei typowym przedstawicielem swojego regionu pochodzenia ;-) Jest torf, morze, jodyna i sporo owoców w tle. Przyznam szczerze że miałem pewne obawy, myślałem że whisky będzie narowista i nieokrzesana z uwagi na wiek i moc...... Myliłem się! Bardzo przyjemny zapach, który nie wybija się kopami torfu i soli, jest tu wszystko dość równo ułożone. W smaku sporo soli i cukru, dalej akcenty morskie i medyczne oraz sporo alkoholu. Nie jest to jednak wada, alkohol przyjemnie dopełnia pozostałe akcenty smaku. 

Wersję PEATSIDE opisywałem TUTAJ.




Największym plusem tej degustacji był niewątpliwie prowadzący:  Sir Colin Hampden-White! Niewątpliwie człowiek ikona i absolutnie osoba która swoją pasją potrafi zarazić każdego!
Dodatkowym atutem było miejsce degustacji: Whisky Bar 88; miejsce które każdy sympatyk whisky w tym kraju powinien odwiedzić!




Dziękuję organizatorom i mam nadzieję, że tego typu degustacje dalej będą propagować kulturę picia whisky w Polsce.

Dzięki!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz